lørdag 15. september 2007

Grusomt...

Papparazzi bilde fra de finske skoger.

Idag ble det en lang løpetur, for hva er det ikke som møter meg der ute i skogen? Jo, det er 5 km med nylagt sagflis. Selvom det ligger et ønske i meg om å gjøre pinnedyr mer kommerse, er det vanskelig å skyve tankene vekk fra hva som hadde skjedd om jeg hadde tatt med meg dyrene mine over grensen. Hva kunne vel ikke skjedd om det hadde rotet seg inn i en affære med et vakkert furutre, og plutselig var overrasket av en sagflis-lager? Mentalt sett var det som å tråkke i en sump uten at man kom videre. Flaks var det at jeg hadde sett denne plakaten:

Advarsel på Værnes

Jeg vil derfor rette en stor takk til dere som laget alle disse advarslene, og spikret dem fast i det største treet i avgangshallen på Værnes.

1 kommentar:

Oddrun sa...

Ja.. jeg er glad kommersialiseringen har en grense, også når det kommer til pinnedyr.. :D Selv om kanskje fremstilling til sagflis fordrer færre fikse framstillingsprosesser? Sånn i tilfelle det skulle gå dårlig med radioaktivitetsjakta, mener jeg..