tirsdag 11. desember 2007

Stor spørreundersøkelse


Kommentaren var ventet, men allikevel kom den ubeleilig... Den var sylskarp og spydig, og kom rett før jeg skulle legge meg. "Tror du noen bryr seg om å lese om pinnedyr?" Det er lenge siden jeg har sett pinnedyrene mine og magen rumlet fordi jeg bare har spist svenske kjøttbullar de siste dagene. Når jeg tråkket opp trappa på vei til senga surret tankene rundt i hodet mitt. Tung til sinns sovnet jeg inn. Men det var en god natts søvn. Jeg drømte i hvert fall to artige drømmer, og en som mest var koselig. Dumt jeg ikke husker dem lengre. Når jeg våknet var pinnedyr-kommentaren forsvunnet som dugg for solen. Hvor godt det er å være frisk og uthvilt! :)

Når jeg logger meg inn på pinnedyr-bloggen og ser at det har vært 7 besøkende det siste døgnet, er det ingen grunn til å være misfornøyd. Jeg har en hypotese om at de som leser om pinnedyr er over gjennomsnittet hyggelige, inkluderende, interessante og ikke minst nysgjerrige mennesker. Hvis du har lyst titter du på bildet ovenfor, og blir med på den anonyme uhøytidelige spørreundersøkelsen i den venstre margen, så får vi se om jeg har rett...

4 kommentarer:

Oddrun sa...

vet du hva, skikkelig vanskelig spørsmål. det er nesten som å bli spurt om man vil ha kaffe eller te..

Gjermund sa...

Hvis det hjelper kan jeg prøve å gjøre det litt lettere med noen kaffe/te eksempler:

Eksempel:
Vil du ha kaffe eller te? Æhh, usikker, samme for meg.

Vil du ha kaffe eller te? Hmmm, litt i tvil akkurat nå, men tror det blir kaffe/te denne gangen.

Vil du ha kaffe eller te? Kaffe/Te!

Håper dette kan være til litt oppklaring, men jeg er med på å diskutere dette videre hvis det fortsatt føles vanskelig for deg.

Anonym sa...

Hva med jatakk, begge deler? ;)

Gjermund sa...

Skeptisk til det alternativet. Det blir liksom ikke noe dilemma da... og for å teste ut min hypotese om hva slags lesere som er innom denne bloggen, ønskes det nettopp spørsmål som man må ta stilling til.

Men jeg skal selvfølgelig ta kommentaren din til etterretning. Kanskje kan jeg bruke den i en ny spørreundersøkelse.

(På skituren var det forresten noen som hadde tent fakkelbokser og gikk rundt et grantre mens de sang julesanger. Kanskje det er "jatakk, begge deler." Å blande kaffe og te har jeg liten tro på. :)